O meni

Moja fotografija
Slovenia
Po poklicu sem krajinska arhitektka, v srcu pevka. S svojim delom želim na vse druge ljudi prenašati sporočilo: »Pozitivnost, odgovorno delo, čudenje in ljubezen. To je vsebina, ki naj napolni moje in tvoje srce!« (foto: Janez Kotar)

ponedeljek, 21. julij 2014

Pegasti badelj - Au!

Po internetu berem o zdravilnosti pegastega badlja, ki ga imam v povsem naravni obliki na razpolago v sosedovem vrtu. Menda je to ena najbolj zdravilnih rastlin za jetra in žolčnik. Pripravki iz pegastega badlja, latinsko se mu reče Silybum marianum, so po navedbah številnih avtorjev učinkovito sredstvo za raztrupljanje.

Pegasti badelj vsebuje atioksidante oziroma t. i. snov silimarin. Ta pomaga varovati jetrne celice pred poškodbami, pomaga pa tudi pri njihovi obnovi. Zdravniki priporočajo uporabo kapsul in tablet, kjer je količina silimarina stardardizirana, čeprav gre za rastlino, pri kateri za prekomerno uporabo niso evidentirali stranskih učinkov. Neželenih učinkov torej praktično ni, lahko pa se kažejo v pospešeni prebavi.

Plodove pegastega badlja, ki jih zmeljemo v prah, lahko uživamo s hrano, na primer z jogurtom (v vodi so njegove koristne snovi slabo topne), uporabljajo pa se tudi listi. Pegasti badelj je poleg ugodnega učinka na jetra in žolčnik učinkovit tudi pri boleznih vranice, glavobolih, migreni, sladkorni bolezni, prebavnih težavah in zaprtju. Pravijo, da zavira rast nekaterih rakavih celic, znižuje pa tudi raven holesterola. Njegov opis daje vtis, da ga je vsekakor dobro imeti na lastnem vrtu, ker je hkrati tudi lepa okrasna rastlina.

Kaj morem, zelišča so me že od malega zanimala. Ker pegasti badelj na naraven način raztruplja telo, sem si zaželela, da ga preizkusim, saj sem nekaj o njegovi zdravilnosti slišala tudi že na fakulteti (izbirni predmet zdravilne rastline in zelišča). Z grma, ki v višino meri skoraj dva metra, sem odrezala nekaj odcvetelih delov rastline, kjer se skrivajo semena ter jih še kake dva tedna sušila na sončni okenski polici. Nato sem z rokavicami izluščila drobna semena in odstranila frfotajoče dele, ki služijo razmnoževanju rastline. To luščenje je bilo izjemno podobno iskanju klopov v kožuhu kakšne domače živali (nič kaj prijetno opravilo!), s tem da te pegasti badelj s svojimi bodicami tudi močno popika in popraska (rokavice ne pomagajo vedno).

Izplen je bil skromen, za preizkusit namreč bo, vendar pa rabim za naslednje nabiranje dobre rokavice in še malo več potrpljenja. Obiranje in čiščenje enostavno ni primerno za vsakogar. Pozanimala sem se še, koliko stane seme pegastega badlja na trgu. Zanimivo je, da za paketek semena (100 g) odštejete le 7 €. Seme pri Zeliščarstvu Bene - Bene Behrič s.p. je vzgojeno v Sloveniji oziroma nabrano v naravi (Hrvaška). 

Se ga torej splača imeti na vrtu? Ali poznate učinke pegastega badlja in bi ga radi imeli na svojem vrtu? Vabim vas, da zapišite svoje mnenje v komentar.

Ne pozabite, da se je dobro tudi pri uporabi naravnih pripravkov iz zdravilnih rastlin posvetovati z zdravnikom.

Ni komentarjev:

Objavite komentar