O meni

Moja fotografija
Slovenia
Po poklicu sem krajinska arhitektka, v srcu pevka. S svojim delom želim na vse druge ljudi prenašati sporočilo: »Pozitivnost, odgovorno delo, čudenje in ljubezen. To je vsebina, ki naj napolni moje in tvoje srce!« (foto: Janez Kotar)

sobota, 17. maj 2014

Si želite zasejati vrt? Vprašajte me, kako!

Sedaj smo pa že globoko v novi vrtičkarski sezoni!

Nekateri lahko rečete, da je vse že mimo (vse je posejano!), a topli dnevi, ko bo sonce tudi zemljo ogrelo bolj konkretno, šele prihajajo. Ker sem več na vrtu in na delovnem mestu (še v mesecu maju sem svetovalka za področje vrtnarjenja v Vrtnem centru Kalia na Dolenjski cesti v Ljubljani), ne ostane veliko časa za pisanje, tako da z naslednjimi informacijami morda malo zamujam. Pa vendar - moj namen je navdušiti:
  • tiste, ki nimajo vrta, da si ga uredijo vsaj na okenski polici;
  • tiste, ki imajo balkon, da si na njem ustvarijo/pridelajo svoj paradiž(nik)!
  • tisti, ki ne vedo, kako urediti vrt okoli hiše, da začnejo raziskovanje svojih željah z nekaj okrasnimi in uporabnimi rastlinami, ki zagotavljajo uspeh
  • tisti, ki so se opogumili že pred časom, da razširijo svoj vrt in delijo svoje znanje, izkušnje ter seveda tudi semena in sadike ...
Lep pozdrav z mojega vrta!

Vrtnarjenje in samooskrba sta namenjena večjemu zavedanju o pomenu kakovostne hrane in okolja, v katerem delamo in živimo. Ne pozabite  tudi na to, da je vrtnarjenje priložnost za osebno rast ter nova znanja in poznanstva (zakaj ne bi začetnik, ki si je omislil majhen vrt, delil kupljenih sadik s sosedi? Njegov balkonski vrt je premajhen za kupljen paketek vseh šestih sadik paradižnika, zato pa lahko za prvo poskusno vrtnarjenje navduši še koga ali naveže nove osebne (in poslovne) stike!)

Vsak dodaja svoj košček, bodi del tega mozaika tudi ti! 

Na internetu in v knjižnici lahko vsakdo najde ogromno nasvetov, kako in zakaj se je dobro lotiti vrtnarjenja. Za začetek si lahko pogledaš nekaj prispevkov, ki jih je pripravila Semenarna Ljubljana d.d. (Čas je za vrtnarjenje!, Vrtnarjenje na dvignjenih gredicah, Vrtnarjenje brez vrta).

Svetujem predvsem vse informacije, ki izvirajo s strani Miše Pušenjak, Kornelije Benyovsky Šoštarić in izkušenih vrtnarjev, predvsem naših dedkov, babic, starih tet in stricev. Medgeneracijsko sodelovanje je tu izrednega pomena! 

Pred kratkim sem od klepetave stranke iz Kalie po pošti dobila semena menda najbolj dobrega paradižnika. Sorta ni znana in čas za setev paradižnika ni ugodna - pa kaj! Včasih vrtičkarji tudi kaj tvegamo. Nekaj semen je hitro pristalo v malem setveniku, nekaj pa jih bo počakalo na novo sezono in bolj ugodne pogoje, kot je majhno najemno stanovanje. V mislih imam toplo gredo ali rastlinjak oziroma dovolj svetel, ne pretopel prostor, ki nam že v februarju in marcu omogoča setev zelenjave. Pri meni namreč že drugo sezono sadike plodovk ne uspevajo najbolje, pri bodoči tašči pa so sadike iz iste semenske vrečice zdrave in preprosto čudovite! Čakajo na sajenje na prosto. 

Vabljeni, da napišete kak komentar, kako gre vrtnarjenje vam - lahko kar tu spodaj. V kolikor imate na vrtu kako zagato ali pa bi preprosto želeli le poklepetati z menoj, me lahko vedno dobite na znanih kontaktih in v zgoraj omenjenem Vrtnem centru Kalia.

Naj napovem še sodelovanje na dogodku, ki se bo odvijal v Tivoliju v Ljubljani. V nekaj dneh objavim še svojo pomembno odločitev, ki se bo zgodila 27. maja 2014!

Oglejte si še druge moje prispevke na temo vrtnarjenja:

Ne hiša, stanovanje z vrtom

Z domačega vrta na krožnik

Nas lahko vrtnarjenje reši krize?

»Zeleni kvadrat« za vsakogar


Vabljeni k akciji tudi vi!

Ni komentarjev:

Objavite komentar