O meni

Moja fotografija
Slovenia
Po poklicu sem krajinska arhitektka, v srcu pevka. S svojim delom želim na vse druge ljudi prenašati sporočilo: »Pozitivnost, odgovorno delo, čudenje in ljubezen. To je vsebina, ki naj napolni moje in tvoje srce!« (foto: Janez Kotar)

ponedeljek, 9. junij 2014

ŽUPfeštica - poročilo :)

Preteklo soboto sem se kot podjetnica in ustvarjalka Kristina Angelika - po poklicu krajinska arhitektka, v srcu pevka - prvič predstavila širši javnosti tudi v živo. 

Sobotni del ŽUPfeštice, ki sem jo napovedala v prejšnji objavi na blogu, je minila v znamenju sonca! Pravzaprav je bil to prvi pravi poletni dan v Tivoliju letos. Bilo je vroče in nekaj manj ljudi, kot je bilo pričakovano (verjetno so Ljubljančani že pobegnili na morje), vendar vseeno zanimivo. Dogodek je (tokrat prvič v takem obsegu) nastal v organizaciji ŽUPice - ženska ustvarjalnica in povezovalnica; projekt, ki združuje različna ženska znanja. Med razstavljalkami in obiskovalci je bilo veliko zares zanimivih sogovornikov. Dogodek je povezovala novinarka Mateja Delakorda.

V sodelovanju s podjetjem Semenarna Ljubljana, d.d., kjer sem v začetku aktualne vrtičkarske sezone opravljala študentsko delo promotorke in svetovala na področju vrtnarjenja (semena, gnojila, balkonske rože, trajnice) sem zainteresirane obiskovalce seznanjala z nasveti za vrtnarjenje. Delila sem promocijske materiale (letake, semena, gnojila Valentin SMART) in z obiskovalci spregovorila o pomenu in kulturi slovenskega vrta. Obiskovalcem je bila še posebej všeč moja poskusna vertikalna greda jagod, veliko pa je bilo povpraševanja po tem, kako na balkonu gojiti zelišča in nekaj zelenjave.

V Sloveniji prepoznavam ogromno potenciala za blaginjo njenih prebivalcev in si prizadevam za višjo kakovost bivanja z načrtovanjem zelenih površin v skladu z načeli samooskrbe. Nekaj zaključenih in tekočih projektov sem predstavila na samem dogodku. Tudi na ŽUPfeštici se je s strani obiskovalcev pojavilo že tolikokrat slišano vprašanje, če imamo eko semena, ter eko to in ono? Ammm. Ja, seveda je možno tudi v Semenarni Ljubljana oziroma v njenih trgovinah Kalia, ki so po vsej Sloveniji, dobiti prave ekološke proizvode. Vendar se ob tem vprašam: "Po čem me ta oseba pravzaprav sprašuje?"

Semenarna Ljubljana ima svojo linijo ekoloških semen Valentin (BIO) in so kot zaupanja vredno podjetje (vsako podjetje pa ima tudi svoje pomanjkljivosti, kajne?) poleg že pridobljenih certifikatov za Valentin SMART EKO organsko gnojilo za vrt in okrasne rastline tudi v postopku pridobivanja ekoloških certifikatov za več ostalih produktov. Se pa ob poplavi eko produktov na trgu sprašujem, če je res potrebno, da kot kupci zahtevamo certifikate za prav vsako malenkost. Nekateri ljudje namreč dejansko v tem že zelo, zelo pretiravajo, trgovci pa se na to odzivajo z najrazličnejšemi (tudi samooklicanimi) certifikati ali pa certificirane produkte (skoraj brez potrebe) zgolj mastno zaračunajo.

V kolikor bi radi živeli zdravo, je rešitev v tem, da se sami naučite pridelati svojo hrano. Zasadite si svoj vrt. Lahko je to za začetek le ena gredica ali vrtnarjenje na balkonu. Največ se namreč naučimo sami in po zgledu izkušenih - lahko so to naši prijatelji, babice, tete, sosede ali nekdo, ki znanje trži, ker je v tem prepoznal svojo dodano vrednost. Zahtevajte izkušnje. Le tisti, ki so izdelek ali storitev preizkusili, vam bodo lahko jamčili za njegovo kakovost. Pozabite na certifikate in poskušajte sami še posebej o zadevah, za katere plačate, izvedeti čim več.

Tisto, kar zraste na mojem vrtu, vključno s tem, da si pridelam tudi nekaj čisto svojega semena, je zame osebno dovolj "eko", da za to ne potrebujem nobenega certifikata. Na vrtu se človek največ nauči tudi o podjetništvu, saj vsaka sezona na začetku zahteva kar nekaj našega truda, investicije v smislu nabave materiala, najema oziroma ureditve domače grede ob hiši. Zahteva nekaj našega časa in denarja. Pridelek je nato prepuščen na milost in nemilost vremena, mimoidočih, predvsem pa našega vzdrževanja in potrpežljivosti. Pa bomo ob neuspehu obupali? Ne, naučili se bomo nekaj iz tega in svoje znanje širili naprej. 

Seveda je prav, da ima vsak človek svoje mnenje, tako da ... vabljeni h komentiranju.




Foto: Aljaž Ravnjak









Ni komentarjev:

Objavite komentar